Detektívregények, novellák és színdarabok egy helyen

The Agatha Christie Mission

The Agatha Christie Mission

A.C. Nr.9. - A titokzatos Kék Vonat

2013. július 29. - mókuslekvár

titokzatos kek.jpgA kilencedik könyvvel meglehetősen gyorsan végeztem, úgy nagyjából 22 órával az elkezdése után be is fejeztem a 330 oldalas regényt. Hogy ez annak köszönhető-e hogy most kevesebbet kell dolgoznom, vagy annak, hogy jó a könyv - és régen is olvastam - az más kérdés. Valószínűleg a kettőnek valami ideális kombinációja. 

A titokzatos Kék Vonat (1928) egy régi, elnyűtt, antikvár példányban van meg nekem, a Magvető adta ki - nem is tudtam, hogy ők ilyen régiek - és ha minden igaz, 1986-ban jelent meg. Békés András fordította, és teljesen rendben is volt, köszönjük szépen. Szeretem a régi könyveket, megvan a maguk bája, és jó látni az árakat a B4-en, ez például 49 forintba került annak idején. De hazudnék, ha azt mondanám, az új könyveket nem kedvelem. Azt hiszem, mindegyiknek megvan a maga értéke, és úgy is kell kezelni őket. 

Ez a könyv szintén egy egészen remekbe szabott mű. Két embert is alaposan megvádolnak, mire a valódi elkövető(k) horogra akadnak, természetesen Poirot-nak köszönhetően. A történet elején sajnálatos körülmények között meggyilkolják Mrs. Ketteringet, az amerikai milliomos egyetlen lányát. Kicsit kegyetlen valahogy ez a történet. A lány még csak 28 éves, és bár nem kimondottan szimpatikus, nem is ellenszenves. Az apja imádja, ő a mindene. Persze sok hibája van mindkettejüknek de mégiscsak kegyetlen - jobb szót nem találok - ez az ötlet AC-től. A történetben helyet kap még a nagyon angol, szürke szemű Miss Grey, a halott nő jóképű férje, a milliomos titkára és a többi. A hölgyet persze a vonaton ölik meg, és hogy miért roncsolták szét az arcát a felismerhetetlenségig, azt természetesen ismét csak Poirot tudja megmondani. 

Észrevettem egy apró érdekességet a könyvben. A Kék Vonat kalauzát Pierre Michelnek hívják, pont úgy, ahogy a Gyilkosság az Orient-expresszen című könyv kalauzát - aki amúgy nyakig benne van a cuccban. Csak névazonosság volna, vagy az írónő valóban ugyanarra a személyre gondol majd sok-sok évtized múlva, amikor a másik vasúti gyilkosságos sztorit papírra veti? 

A megoldás talán egy kissé bonyolult, de a történet amúgy hozza a szokott színvonalat. A vonalvezetése kissé eltér a klasszikustól, de azért nagyon is szerettem - nem véletlen olvastam el ilyen gyorsan. 6 fánk :) 

6_fank.png

A bejegyzés trackback címe:

https://agathachristiemission.blog.hu/api/trackback/id/tr385432717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása